بازی های استان گیلان (2)
نوشته شده توسط : پیکی چاپ
هَکِش‌هَکشى

بازیکنان به دو گروه مساوى تقسیم مى‌شوند و هر دو گروه در دو صف کنار یکدیگر مى‌ایستند طورى‌که روى دو گروه به‌طرف هم باشد. یاران هر گروه دست‌هاى یکدیگر را مى‌گیرند و دو نفر اول هر دو صف، پنجه در پنجه ٔ هم مى‌کنند و هرگروه سعى مى‌کند گروه دیگر را به سمت خود بکشد.

 

 

گیلان، توریست، گیلان توریست، راهنمای سفر، تاریخ گیلان

 

صف از هر کجا که جدا شود، تعدادى از یاران یک گروه را به‌سوى گروه دیگر مى‌برد که این افراد توسط گروهى که آنها را کشیده‌اند، زده مى‌شوند و باید سعى کنند هرچه زودتر از چنگ آنها گریخته و به‌سوى گروه خود بازگردند.

 

پیکی، گروه پیکی، شرکت داده پردازان گنجینه اول پیکی، دفتر چاپ و تبلیغات گیلان

 

لافندبازی

پهلوان با ذکر دعا و حمد وثنا به درگاه خداوند و ذکر مناقب مولای متقیان بالای دار می‌رود و با چوبی که به منظور حفظ تعادل خویش در دست می‌گیرد از روی طناب رد می‌شود و با اجرای حرکات مختلف نمایشی مردم و تماشاجگران را سرگرو می‌کند.

 

بانک مشاغل، بانک مشاغل گیلان، تبلیغات مشاغل پیکی، تبلیغات مشاغل

 

 

در همین موقع شیطانک با حرکات خنده آور خود مردم را سرگرم می‌کند و نوازندگان سرنا و نقاره به نواختن آهنگ‌های محلی شاد و هیجان انگیز می‌پردازند.لافند بازی در روستاهای جلگه ای گیلان طرفداران فراوانی دارد و این مراسم در عید نوروز و اعیاد مختلف و عروسی در روستاهای استان گیلان به اجرا در می‌آید.

 

نقشه، نقشه گیلان، نقشه پیکی

 

 

 

 

زو بازی

(تعداد نفرات در این بازی مهم نیست(در حد کنترل)-دو گروه تقسیم می شوند روبه روی هم، پشت یک خط می ایستند یک نفر را از یک گروه (مثلاً گروه ۱) با شیرو خط کردن انتخاب می کنند-نفر برنده (بستگی به سر گروه داره چه کس را انتخاب کند)و با گفتن زوووووووووووووووو (ZOOOOOOO)به سمت گروه مقابل(گروه ۲) راه می افتد گروه ۲ نباید فراتر از فاصله مشخص شده بیشتر برود-نفر زوووو کننده باید همراه با زووو کردن به یکی از نفرات گروه مقابل دست بزند و اگر در همان زمان زوووو دستش به نفر گروه ۲رسید، نفر گروه ۲ سوخت حساب شده و به بیرون از  بازی می رود.   

 

اسباب بازی فروشی، اسباب بازی فروشی های گیلان، اسباب بازی فروشی های رشت

 

 

از طرفی نباید نفس زوووو کننده قطع شود(نفر زووو کننده داخل گروه مقابل تلاش دارد تا از خط به سمت گروه خود بگذرد،به هدف اینکه در این طرف خط می تواند نفسی تازه کند و گروه ۲ این اجازه را به او نمی دهند)  مادامی که زوووو قطع شد، نفر بازنده است.و نفر بعدی از همان گروه(۱) از خط به سمت نفرات گروه ۲ می روند.و این بازی تا اتمام نفرات ادامه خواهد داشت.

 

 

تبلیغات مشاغل پیکی، بانک مشاغل گیلان، سایت جامع راهنما مشاغل گیلان

 

 




:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: